monda lingvo

monda lingvo

lunes, 15 de marzo de 2021

 الاسبرانتو: الدرس الأول

Facila vortaro esperanto-araba/قاموس سهل الاسبرانتو العربي 


1. Alfabeto / الابجديه

a e i o u - b d f g k l m n p r s t u = اللاتينية والاسبانية

c --- /t͡s/
ĉ --- /t͡ʃ/
ĝ --- /d͡ʒ/

h --- /h/ --- ه
ĥ --- /x/ --- خ

j --- /j/
ĵ --- /ʒ/ --- ج
ŝ --- /ʃ/ --- ش

ŭ --- /w/ --- و
v --- /v/
z --- /z/ --- ز


Legaj ekzemploj /  قراءة الأمثلة

poezio /po-e-zi-o/; lernejo /ler-nej-o/; kiom /ki-om/;
amikoj /a-mi-koj/; paco /pa-t͡so/ ; restoracio /res-to-ra-t͡si-o/.
 

Esperanto kaj araba / اسبرانتو والاعربية



2.Vortoj / الكلمات

akvoماء
Alaho: الله
amiko: صديق
amo: حب 
arabo: عرب
araba (lingvo): اللغة العربية
arbo: شجرة
arto: الفن

bazaro: سوق
bela: جميل 
bone: طيب، حسنا
bonege (bon/eg/e): ممتاز
bonvenon: اهلاْ وسهلاْ
bonvolu: من فضلك

ĉambroغرف
ĉu...?: هل...؟

dankon: شكراً 
dekstren: إلى اليمين
domo: دار, منزل
du: إثنان
dua (du/a)ثانيا

eble: ممكن
en: في
esti(s): كان

facila: سهل
feliĉeco (feliĉ/ec/o): سعادة
fenestro: نافزة
floro: زهره
flughaveno (flug/haven/o): مطار

granda: كبير
gratulon: تهانينا
grava: مهم

hejmo: بيت
historio: التاريخ
hodiaŭ: اليوم
homoj: ناس
hotelo: فندق
hundo: كلب

islamo: إسلام

jes: نعم
jaro: سنه

kaj: و
kial: لماذا
kiam: متي
kie: أين
kiel: كيف
kiom: كم
knabo: شابّ
knabino (knab/in/o) شابة
komputilo: حاسوب
korano: القران
koro: قلب
kun: مع

la: ال
lakto: حليب
lando: بلد
lernejo (lern/ej/o): المدرسه
li: هو
libereco: الحريه
libro: كتاب
lingvo: لغة
lito: فراش
luno: قمر

maldekstren (mal/dekstr/e/n): إلى اليسار
malgranda (mal/grand/a)صغير
malmulte (mal/mult/e): قليل
mateno: صباح
mi: انا
mondo: العالم
mono: نقود, مال
morgaŭ: غدٍ
moskeo: مسجد
multe: كثير

ne: لا
nedankinde (ne/dank/ind/e): عفواً
ni: نحن
nokto: ليلة
nova: جديد

oazo: واحة
okulo: عين

paco: سلام
pano: خبز
patro: اب
poezio: شعر
pordo: باب
prezidanto (prezid/ant/o)رئيس

reĝoملك
reĝlando (reĝ/land/o) : مملكة
respubliko: جمهورية
restoracio: ماطعم

saluton: مرحبا
scienco: علم
sed: لكن
sen: بلا
suno: شمس
surao: سورة

ŝi: هي
ŝlosilo (ŝlos/il/o)مفتاح

tagoيوم
tie: هناك
tie ĉi: هنا
tio: هذا
tre: جدا
triثلاثة
turistoسائح

unuواحد
unua (unu/a)اول
urboمدينة

vetero: طقس
veturilo (vetur/il/o): سيارة 
vi: أنت
virino (vir/in/o): اِمرّة
viro: رجل
vortaro (vort/ar/o): قاموس


Esperanto en Tunizio -2016- اسبرانتو في تونس



3. Frazoj / العبارات 

- Saluton, kiel vi fartas? مرحبا, كيف حالك؟


- mi fartas bone, dankon: أنا بخير, شكراْ

ĉu vi komprenas?: هل تفهم؟

- mi parolas Esperanton: أنا أتكالم الاسبرانتو

- kiel vi nomiĝas?:  ما اسمك؟

- mi nomiĝas Johano (Ĥuan): اسمي خوان

- mi amas tiun muzikon: أنا أحب هذه الموسيقى

- mi volus kafon kun lakto: أريد قهوة مع الحليب

- kaj kion vi volas? و ماذا تريد؟

- jen!;  ek! (bonvole): ! تفضل

- La mil kaj unu noktoj: الف ليلة و ليلة

feliĉan naskiĝtagon!: عيد ميلاد سعيد

feliĉan novan jaronسنه جديد سعيده

- paco kaj amo por la mondo: السلام و الحب للعالم

- danke al Dio:  الحمد الله

- arto kaj scienco estas gravaj: الفن و العلم مهم

adiaŭ (fartu bone): مع اسلامة

- bonan nokton (arabe: "nokto benita"): ليلة مباركة

ĝis la revido : إلى اللقاء , أر اك لا حقا

 


teo / شاي
 


La nobla Korano / القرآن الكريم



4. Gramatiko / النحوي


filo (fil-o): ابن
filoj (fil-oj): الأبناء
filino (fil/in/o): بنت
filinoj (fil-in-oj):  بنات
----------------------------------------------

mi amas vin: أحبك

( : mi viN amas/ viN mi amas/ amas mi viN/ amas viN mi/ viN amas mi)

-----------------------------------------------

mi estas, vi estas... أكون ، تكون
mi estis, vi estis... انا كنتُ ، كنبَ
mi estos, vi estos...  سأكون ، ستكون
mi estu, vi estu... أن أكونَ ، أن تكونَ
--------------------------------
ĉu vi volas manĝi?: هل تريد أن تأكل؟
jes, mi volas manĝi: نعم، أريد أن اكل
ne, mi ne volas manĝi: لا، لا أريد أن آكل
ŝi volas manĝi kun ni:  هي تريد أن تأكل معنا

----------------------------------------------

mi: أنا
vi: أنتَ ، أنتِ
ni: نحن
domo: بيت  
mia domo: بيتي
via domo: بيتُك
nia domo: بيتنا

tre bela bildo... /...صورة جميلة جدا


 



No hay comentarios:

Publicar un comentario